Hjemmeside     Kennel Nalani

NKK Lillestrøm

27. november 2012 | Postet av Stine i Bilde | Hund | Utstilling

NKK Lillestrøm (tidligere NKK Hamar) har vært tradisjon i noen år nå, og i år var intet unntak. Økonomien var dårligere i år enn det har vært tidligere på disse turene, så et stramt budsjett måtte settes opp. Det gikk heldigvis akkurat opp etter at faren til Kjersti betalte bensin og mine foreldre betalte det det kostet for å ha hundene på hotell. For ja, Kjersti var min reisepartner – og sjåfør 🙂 Før har vi tatt toget til denne utstillinga, men både i fjor og i år kjørte vi nedover. Det er så mye enklere og friere med bil enn tog.

Jeg har byttet litt på hvilke hunder jeg har tatt med nedover. Av seks år (tror jeg det er), er det kun to av de jeg har stilt hund og det er Nomi. I år stilte vi ikke og da hadde jeg tenkt å ta med alle tre nedover, men fordi det var ønske om å la èn hund være igjen hjemme tok jeg med Nomi og Nika i år.

I år lå vi på Thon hotel Lillestrøm for første gang (tidligere har vi vært på Thon hotell Arena) og det var forsåvidt en grei plass det. Det var noe lengre til messa og vi hadde lyden fra nattklubben rett inn til rommet vårt både fredag og lørdag, men et greit second choice etter Arena. Opplevde dog mindre bra service her enn vi er vant med fra Arena og litt dyrere å ha dyr på hotellet når vi bor flere netter. Lillestrøm tar 200kr natten mens Arena tar 400kr oppholdet.

Bortsett fra å kjøre, brukte vi fredagen kun til å sjekke inn på hotellet, spise middag fra Peppes Pizza og lade opp til to lange dager. På lørdag sto vi opp tidlig for å få med bulldoggene i ringen, se på standene, få med oss tilbud, gratistilbud og fôrprøver og hilse på kjentfolk. Nytt denne gangen var at vi, etter å ha fått med oss det vi skulle, stakk til Letohallen for å være med på katteutstilling også. Oppdretteren til Fivel var der for å stille ut, og vi tenkte at det var koselig å stikke bortom for å hilse på og se hvordan det gikk. Den turen tok lengre tid enn vi trodde, litt for at vi tulla med veien bort til Letohallen, så vi kom for sent til finalene og fikk kun med oss slutten. Men jeg synes det var koselig lell, jeg 🙂
En annen tradisjonen jeg og Kjersti har laget oss, er å spise middag på Big Horn Steak House Rååådyrt, men akk så rååågodt. Og dette er noe jeg kun tar med råd til den ene gangen i året. Så etter utstillinga på lørdag gikk vi dit for å spise middag. Vi tok den helt ut i år og spiste dessert på Egon på hotellet vårt Resten av kvelden gikk med opplading på hotellrommet.

På søndag var det en ny runde med å se på stands, få med oss tilbud, gratistilbud og fôrprøver, hilse på kjentfolk, samt få med oss basset fauve i ringen. Planen var å stikke en tur innom katteutstillinga den dagen også, men tida gikk ifra oss og vi ville veldig gjerne få med oss finalene i dag ettersom det var siste dagen. Men tror du ikke jeg klarte å sprenge det flotte budsjettet mitt? Jeg endte opp med å kjøpe to fine vetbeds. Men de gjorde faktisk ikke opprør mot økonomien min de, det var når jeg var så lur og kjøpte meg reiseblåser til 600kr at alt gikk til helvete. Derfra gikk bare alt galt, og hadde jeg så vidt råd til middag på kvelden. Etter å ha sett ferdig finalene skulle vi nemlig spise på Egon og Egon har nemlig noe ikke billig mat de. Så da ble det ingen dessert og ingen brus til maten 🙁

Men jeg må fortelle om det som skjedde på Egon for jeg synes det er så komisk. Jeg er veldig vanskelig og sær i matveien, så det jeg bestilte var biffsnadder med kun pommes frites og bearnais. Vi satt og ventet på maten vår da det kom en hyggelig servitør bort og lurte på om jeg skulle ha løk og paprika til biffsnadderet. Jeg takket pent nei, og Kjersti ble imponert over at de tok seg bryet om spørre om akkurat det når Egon skjønte jeg var überkresen og sa at de sikkert var vant til spesialbestilt mat. Så kom maten til Kjersti og så kom maten min. Hva tror du de kom meg til meg da? Jo, et fat med kun biffsnadder på!!! Jeg fortalte servitøren at jeg også hadde bestilt med pommes frites og bearnaise på (som fulgte med retten), men uten salat og det andre som følger med og de bare «ååja». Så kommer de tilbake med et fat med biffsnadder, salat og bearnaise!! Nok en gang måtte jeg etterlyse pommes fritesen min, og bare le av at de kunne tulle det til så innmari. For hvem er det som kun bestiller et fat med en liten klæsj med biffsnadder på?? Vel, Kjersti tok tilbake det med at de var vant til spesialbestilt mat

Etter maten gikk vi å hentet hundene i bilen og luftet de (de måtte ligge der ettersom de lå å bjeffet på rommet da vi var å spiste dagen før) før vi gikk opp på rommet for å kun slappe av resten av kvelden. Kun avbrutt av akutt behov for godteri og gikk rundt i Lillestrøm på desperat jakt etter noe godteri før vi kunne slappe av videre.

Planen for mandagen var å stå opp i rett tid og komme oss avgårde, men vi var trøtte og slitne og sov litt lengre enn planlagt. Så vi kom oss avgårde like etter utsjekk som da altså var klokka tolv.

Kjøreturen oppover og nedover gikk bra. På turen nedover måtte vi stoppe for å fikse vindusviskere og vaske vinduer, og vi stoppet for å besøke besteforeldrene til Kjersti. På tur hjemover hadde vi to ufrivillige stopp da vi måtte stoppe og vente på grunn av noe veiarbeid som tok tid. Ja, også måtte vi snu opp på fjellet for å fylle på drivstoff 😛 Men vi kom hjem til grei tid vi, og hadde litt kveld hjemme før det det ble natta og ny arbeidsuke begynte. Måtte jo også gå gjennom det jeg hadde handlet og fått gratis på utstillinga. Det er jo et av helgas høydepunkt 😀

Å ha med Nika og Nomi på slike arrangement er forresten alltid interessant. De tiltrekker seg mye folk og det er alltid noen som har noe å kommentere. Man kommer heldigvis i kontakt med mange hyggelige og oppegående mennesker også, men det er så mange som kommenterer uten å vite hva de prater om. Noe som var gjenganger denne gangen var hvor synd det var på Nika som måtte gå selv, noen kommenterte det i forbifarten og noen direkte til oss. Men de to sjamerer heldigvis de fleste og de fleste har noe positivt å si 🙂

Hundene er heldigvis veldig greie å reise med, så det var ikke noe mas fra de. Verken på hotellrommet eller bilturen 🙂 Egentlig ikke på messa heller, men Nomi var litt mer kranglete enn hun pleier, uten å være stygg. Mest sannsynlig på grunn av kommende løpetid, allikevel måtte jeg og hun prate litt om slik oppførsel.

På lørdagen klarte jeg og glemme verdens beste minihunds femårsdag. Men vi tok hele helga som en skikkelig bursdagsfeiring vi, og hun fikk tross alt et griseøre på søndagen 😛 Uansett, gratulerer med femårsdagen som var på lørdag, Nika

Her er et bilde en av fotografene på D4A tok:

Kilde: Dogs4All Facebook

Flere bilder kan du se her:

Himmelen når jeg sto opp fredagsmorgen.

Jeg vasker vinduene

Mens Kjersti fikser vindusvisker 🙂

Vi slapper av på hotellet på fredagen:

Fine bulldoggene 🙂

På katteutstilling. Koselig det også 🙂

Etter utstillinga var det tid på mat og dessert:

Middag på Bi Horn. Vi hadde vært flinke og reservert bord og alt 😛

Og dessert på Egon 😉

I Lillestrøm sentrum, på vei til en ny dag på utstilling i Norges Varemesse.

Nika under finalene.

Nika tar helt av med en grisehale 😛

Finaleringen.

Nomi følger med på hva som skjer i ringen 🙂

Vi spiser middag på Egon. Her ser vi rett inn til resepsjonen på hotellet fra bordet vårt.

Avslapping på hotellet.

Akutt behov for godis sent søndagskveld.

Søndagskvelden etter å ha spist mat og shoppet godis:

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 You can leave a response, or trackback.

Legg igjen kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *